takocorina.reismee.nl

Koh Tao, schilpad eiland.

Hallo allemaal maar weer, vet leuk dat zo veel mensen ons verhaal van onze Thailand reis volgen doet ons goed.

Op 3 Aug. zijn we na heerlijk te hebben uitgeslapen vertrokken uit Chiang Mai met vliegtuig naar onze rodedraad in de vakantie BANGKOK. Is maar 1.15 uur vliegen dus je stijgt op en gaat al weer dalen niks an dus. Vanaf vliegveld met taxi naar Hua Longpong zeg maar bangkok centraal station. Daar ging onze n9ttrein om 22.50 uur naar Chumpong, wat dus betekende dat we 6 uur moesten w8ten in Bangkok. Dit kon wel anders maar dan moesten we w8ten in Chumpong dus dan toch maar in Bangkok. Om 22.50 prcies, ja ja, vertrekt onze trein. We hebben gewone 2e klas zitplaatsen met airco want wee komen aan om 0545, dus slaapcoupe heeft geen zin. Als we net weg zijn uit station komt er een zeg maar stuwardes langs die on een deken geeft, iedereen natuurlijk, een soort koffie broodje en een glas water:):):) zit bij de reis in echt geweldig. We doezellen en schudden lekker heen en weer en slapen ook nog wat. We hebben in Bangkok gelijk een combi ticket gekocht voor de catamaranboot naar Koh Tao, die brengt ons van station met bus naar de haven en dan met de boot naar Koh Tao.

04 Aug. Hier worden we opgew8t door 10tallen taxi's maar wij hebben al vervoer geregeld via de duikschool die we hadden gebeld. Ja ja we gaan een duikcursus volgen, vet spannend en opwindend. We komen aan bij het duikresort Buddha view welke van alles hebben. Uiteraard de duikschool, restaurant waar je vet lekker kan eten, kamers, bar en noem maar op. 1e dag ff rustig aan in de namiddag cd met duikinstrukties gekeken en morgen begint het echte werk. In de ochtend om 0900 uur eerst weer naar school, krijgen we theorie voor het duiken.

05 Aug. Ja Rikie is jarig gefeliciteerd, Vanmorgen om 0900 met les begonnen beetje theorie verhaal van de cd van gister. Om 11.00 uur zijn we klaar en dan lunch en na de lunch het zwembad in voor onze eerste duik ervaring. We krijgen de spullen om en hup in het water waar we onze theorie moeten omzettenn in de praktijk. Gelukkig gaat dit gewoon goed, we zijn natuurlijk beetje gespannen, en jahoor na 2 uur moeten we kijken wat onze zuurstofvoorraad is en wat denk je heeft mijn kanjer gewoon nog de meeste lucht. Ze ademt gewoon verry easy??

Morgen volgt de eerste duik in zee, erg opwindend maar vet leuk om te doen.

Nou tot zo ver weer de update en tot de volgende. Meiden vette dikke kusXXXXXXXXXXXXXXXXXXX van ons en de rest natuurlijk ook.

Corina en Tako

Lauraa

Heeej pap en mam, stoer hoor dat jullie gaan duiken, het is egt heeeel erg gaaf!! Gelukkig gaat ademen dus ook goed :D...Gelukkig hadden jullie gister nog gesmst dus wisten wij dat jullie niet in ut gecraste vliegtuig zaten :P of zijn jullie niet in Koh Samui geweest? Al die namen ook....nou heeeel veel plezier met duiken en succes met jullie examen!! Het is hier ook heerlijk bijna 30 graden dus jullie missen niet zoveel :P
Groetjes en dikke kuss terug!!

Esther

Na het bericht in de krant meteen maar ff op deze site gekeken of jullie niet in dat gecrashte vliegtuig zaten.
Zo te lezen niet. Gelukkig maar.
Wat een verhalen allemaal zeg. Wat hebben jullie al veel beleefd. Vandaag mijn laatste daggie vrij. Jullie hebben nog lekker een hele week. nou geniet er nog maar lekker van.

Irene

Hey hallo daar!!
Ik kreeg deze blog van Carla door, maar even checken dus! Ik lees dat jullie het onwijs naar jullie zin hebben. Ik ben alweer drie dagen hard aan het werk. Het is nu nog lekker rustig op kantoor, maandag barst de bom weer los!
Maandag terug gekomen uit Afrika, 26 uur later dan gepland, dus popweekend gemist :( !! Afrika was echt helemaal geweldig, super, indrukwekkend, gezellig eigenlijk alles wel een beetje. Van 300 olifanten naar 4 kleine welpjes van leeuwen en onwijs mooie natuur! Parachutgesprongen en heerlijk rond het kampvuur gezeten! Verhalen wisselen we mooi uit nadat je terug ben. Moeten we maar een dag voor indelen denk ik!!! Heel veel plezier nog, voor je het weet moet je alweer het vliegtuig naar huis pakken dus geniet ervan!!!
xx Irene

Ernst