takocorina.reismee.nl

En we reizen wat af in Thailand 2012

3 Juni, Chiang Rai here we come.

Vandaag gaan we naar Chiang Rai, we woreden rustig wakker en dan eerts ontbijten. Als we klaar zijn ff uitchecken en dan op weg naar het bus station voor onze reis naar Chiang Mai. We gaan uiteraard niet lopen dus arresteren een TukTuk en voor 2.50 euro brengt hij ons naar de andere kant van de stad of te wel een half uur tuktukken :). Als we bij de busterminal aankomen is het er erg druk en we moeten een nummertje trekken voor de balie waar ze kaartjes verkopen, we hebben nummer 367 en ze zijn nu bij 308 dus dat schiet op. Maar ja niemand heeft haast in dit land dus wij ook niet. Als we aan de beurt zijn voor 2 kaartjes is de eerste gelegenheid om 13.30 3n het is nu 10.00 uur. Tja tis niet anders dit keer is Chiang Mai onze stad waar we steeds moeten wachten voor het verder reizen. We reizen dan wel in een airco luxe toeringcar voor 15 euro met zijn deutjes voor een rit van 300 km tis bijna voor niks :). Om 13.30 prcies vertrekken we naar Chiang Rai en de reis verloopt verder goed. Als we aankomen in C.R. schijnt de zon volop en we hebben via internet een questhouse gevonden wat op loopafstand ligt van het station. Dus wij op weg naar BEN questhouse, Taak ja Corien zijn we er al nou volgens mij na deze bocht. Nou je raad het al tis dik halfuur lopen van sttion en met 10 kg op je rug in de zon niet echt handig, volgende keer toch weer gewoon taxie lieverd. Zo komen we bij BEN en vragen een kamer met airco, die hebben ze voor 600 Bth of te wel 15 eurie tis voor weinig dus we nemen hem en zo liggen we 30 minuten later in het zwembad van BEN. Voor we in het water duiken komen we Ray tegen onze mede kookcursist uit Chiang Rai die hier ook zit, wat is de wereld dan weer klein. We gaan s'avond samen met Ray over de avond markt en eten daar wat bij diverse kraampjes en zo lopen we lang eentje met gefrituurde krekels, sprinkhanen enz. Hello zegt de damen you like nou daweeknie zeg ik you try wel ja en zo eet ik mijn eerste gefrituurde krekel en eigenlijk best lekker :).

4 Juni, vandaag hebben we een wedoenlekkerniksvandaagdag ingepland lekker bij hetr zwembad en alleen maar lui doen. Aan het einde van de dag lopen we naar de nachtmarkt in de stad en als we net 100 meter weg zijn stopt er een auto naast ons met de beheerder van BEN er in, gaan jullie naar de stad, eeeh ja zeggen wij nou hop in i wil breng jullie naar de stad echt super toch. In de stad bij de nachtmarkt belanden we op een soort plein met rondom alleen maar eetkraampjes en ja das kaasie voor die tako natuurlijk. We nemen bij een kraampie een soort schotel met van alles wat garnalen, kip, wortel, boorntjes, brokkelie, inktvis enzo. alles gefrituurd voor 1 euro 13. Ja ik weet het snap ook nie hoet kan maar het is toch zo, we halen 2 singha biertjes bij de overbuurvrouw en zo hebben we weer de avond van ons leven bij weer een 5 ***** tentje echt super.

5 juni, vandaag hebben we een trip geboekt met diverse dingen, we worden om 0830 opgepikt door onze prive chaufeur, ja ja prive, 'm' heet hij en die brengt ons de heledag waar we willen. We starten bij de Witte Tempel in Chiang Rai, dit is een tempel, u raad het al, helemaal wit die is gebouwt in opdracht van een scgholder die is geboren in C.R. en met zijn schilderijen en donatie de bouw betaald. Echt schitterend om te zien doet een beetje denken een de Sagrada familia in barcelona, maar dan op zijn Thais. We lopen er zeker 1,5 uur rond en M laat ons van alles zien waar je anders niet komt zo ook het attellier waar alles wordt gemaakt echt prachtig en zelfs adem benemend. Hierna rijden we naar het zwarte huis in C.R. van weer een andere kunstenaar die zijn geld heet gemaakt met beeldhouwwerken en schilderijen. Deze man is ondertussen 73 en heeft op zijn complex iets van 45 zwarte huisen staan waar hij zelf ook af en toe verblijft. Daarna naar een aantal tempels en natuurlijk de gouden driehoek. Als we om 6 uur in de middag terug zijn hebben we weer vet veel ervaringen en kennis opgedaan echt super interessant. Als we gaan eten in BEN rastaurant komt de beheerder naar ons toe en vraagt of we weten wat BBQ is ja dat weten we, nou zegt hij ik ga met een vriend in de stad naar een Thais BBQ restaurant kost 169 Bth en eet en drink je maar vol, of we mee willen? natuurlijk willen we mee en zo rijden we naar de platselijk BBQ tent. Dit houd in een tafel waar je aan zit met een gasplaat soort hoed er op en langs de rand water, op de hoed braad je je vlees en in het water kook je je vis en groentes, soort piramide grillen bij ons. Echt vet gaaf en we zijn met zijn 5e er is ook nog een fransman mee super gezellie weer. We eten van alles, vraag niet wat, maar het is vet lekker. Wat zijn die Thai toch een gezellig volk. En zo eindigt deze dag weer totaal anders als verwacht maar wel zeer positief.

6 Juni, vandaag weer een rust dag want vannavond gaan we met de nachtbus naar Koh Chang. De weersvoorspellingen zijn niet echt positief maar we zien wel. We laten ons om 5 uur pm. oppikken door een taxie voor onze rit naar Busstation 2. De beheerder van BEN heeft kaartjes voor ons gekocht voor de nacht VIP bus naar Bangkok, een rit van 11uur in een VIP touringcar waar je bijna languit kan liggen. Tis 1200 km ongeveer dus als we om 1900 uur vertrekken kriujgen we eerst een flessie water, blikkie liptonijsthee en nog een pakketje met zoete broodtjes all incl. we lachen ons rot. Voor jullie idee we betalen 25 euri p.p. voor deze trip !!! De reis verloopt goed we slapen redelijk en om 0600 uur komen we aan in Bangkok, de chaufeur wijst ons nog even waar we een kaartje voor Trat kunnen kopen want daar moeten we heen voor de oversteek naar Koh Chang. We hebben geluk en vinden een bus airco toeringcar, ja wordt eentonig maar wel leuk, een uur later zijn we dus weer op reis naar Koh Chang. Tja en dan onderweg gebeurt het, nee niet schrikken niets errugs :), maar hjoosbuien en langs de kant alles blank hoe dichter we bij Trat komen hoe broerder. Eeeh Taak, ja lieverd, volgens mij regent het hier nou regen zeg maar moezon lieverd. Als we weer 3 uur later bij de taxie plaats naar de pier staan miesert het nog wat en staan we in dubio of we niet gelijk naar het vliegveld gaan en doorvliegen naar Koh Samui, waar het beter lijkt. We doen het toch niet en gaan richting de pier voor de oversteekl met de ferry naar Koh Chang. We hebben al een Questhouse gereserveerd die ons oppikt op het eiland en hoe dichter we bij de kust komen hoe mooier het wordt dus toch goed gegokt. En zo liggen we 22 uur na vertrek uit Chiang Rai weer in het zwembad maar nu op Koh Chang bij 'The Stage'.

7 Juni, vandaag scooter gehuurd en we gaan het eilanfd verkennen en kijken of we een hutje aan het strand kunnen vinden. We ontbijten bij een engelsman waar we gister ook heerlijk hebben gegeten en daarna op weg om het eiland te verkennen. We rijden eerst naar beneden naar het onderste puntje waar we aan de pier wat drinken bij Budha view of zo. Als we daar naar binnen lopen gaan we zitten aan een glazen tafel met onze bene door de vloer. Tja dit hele dorpje staat op palen boven de zee, het is nu eb dusje kijk tegen het zand maar wel een vet grappig idee zo. We rijden daarna verder en vinden eindelijk een wit strand met hutjes aan het strand, als we informeren wat het koste en of ze er nog een vrij hebben, is mijn meisie helemaal happy, ze hebben nog plaats aan het strand dus we boeken vanaf morgen voor 3 nachten ons eigen hutje aan de zee. Kweet niet of we nog terug komen van dit paradijs op Koh Chang :).

Nou dat was het weer voor zover, badankt voor jullie reacties en we hopen dat jullie net zo genieten als ons. Groetjes tako en Corina.

En voor onze meiden Dikke Kuss XXXXX en tot whatsapps. Papa Mama.

Ernst

Mooi verhaal weer, zet 'm op.
We liggen hier al een week in de 30 graden te bakken, dus genieten volop.

Jolanda

Jeeh wat een leuke vakantie hebben jullie, lijkt mij ook wel wat. Geniet er nog ff lekker van want je weet de tijd vliegt als je het naar je zin hebt. xxxxx

Je vader en Ricky,

Lees nu pas jullie story ,,wat een belevenis ik denk dat jullie geen enkele andere vacantie nog interessant vinden wat maken jullie fantastische dingen mee. En dan het strandhuis zoooooo romantisch jullie tweede huwelijksreis ben zo blij voor jullie geniet maar lekker wij genieten mee.liefs van ons xxxxx