takocorina.reismee.nl

Ons 2e verslag en alles wordt alleen maar leuker.

29 Mei,

Hallo allemaal, bedankt voor de leuke reacties en ja Arthur het was mevr. conimex.

Vandaag 29 Mei eerst is rustig wakkergeworden, douche eninpakken,we hebben voor 4 dagen een auto gehuurd en gaan de Mae Hong Son route doen een tocht van ongeveer 680 km die begint in Chiang Mai en dan via Pai-Mae Hong Son- Mae Seriang weer nar Chaing Mai. We denken er 4 dagen over te doen dwars door het oerwoud wel over gewone 2 baans wegen, althans dat eggen de reis verhalen van anderen, maar we zullen zien.Zoals gezegd we hebben een auto gehuurd een Toyota Yaris automaat, Ja Dinkels alleen iets nieuwer sorry, het hield wel wat in want de verhuurder wou mijn paspoort houden voor de huur periode maar da wou ik nie dus.Dan maar niet of alternatief, ja dat kon kopie en 3000 Bth borg, nou das geen probleem en zo pikte we onze Yaris op gingen we onderweg. Van af ons questhouse even met een TUK_TUK naar het verhuur bedrijf. Weet you war this is ?????? no but i wil wel ff bellen met him. Dus belt de tuktukker met onze verhuurder waarhij zit en dan opweg viptie Bath. Ja1-5 or 5-0 nou 50 dus geen geld voor een ritje van de ene naar de anere kant van hetvierkant in Chiang Mai. En dan opweg naar Pai onze eerste stop van deze toer, alles staat op deze route vet goed aangegeven dus zelfs wij weten alles tevinden :). Als we naar 40 km de hoofdweg verlaten en de bergen in duiken gegint onze 1000 bochten toer (wat we dan nog niet weten) we rijden op een soort NL 'N' weg met alleen maar bochten en bochten waar de ardennen in Belgie en welk gebied in Duitsland (voor de motorrijders onder ons)allemaal kindespel is. We hebben ongeveer 80 km op deze weg gereden tot Pai en ik schat in 12 tot 15 bochten per km dus tel maar uit (daar issie dan onzebekende Thaise prijsvraag). Maar prachtig allemaal hoge bergen en dichte wouden. We komen om ongeveer 1500 uur aan in Pai en gaan op zoek naar een Questhouse die we vinden net ff buiten het dorp tegen de berg. Het heetParadise en het zijn een 10 tal hutjes rond een watertje vol met vis en met zwembad.Corina is weer helemaal en blij dat we d drukte van Chiang Mai ontvlucht zijn. We frissen ons op en rijden het stadtje in welke vol zit met hippie barretjes, koffie shops en eettentjes. We eten in een Engelse Pub en drinkn onze Singha. ls we weer terug gaan naar onze slaapplek zijn we blij dat we met de Yaris zijn gegaan, corien wou eerst nog lopen, maar je iet echt geen hand voor ogen zo donker hier in de bergen.

30 Mei,

We zijn gelijk in slaap gevallen maar ik heb klote geslapen, mijn buik speelt op en een airco die niet wou wt ik wilde dus ook nog vet heet. We ontbijten ligt en reizen verder naar Mae Hong Son onze volgende stop. We zitten weer op de 1000 en meer bochten weg. De buikpijn valt gelukkig mee maar de warmte niet. We zitten dan ook vol in de rimboe dus klam en warm. Als we in M.H.S. aankomen gaan we eerst op zoek naar een slaapplek, we vinden deze uiteraard weer snel en slapen voor een paar honderd Bath in een Bungalow. Als ik sta te douche heb ik bezoek van een gekko dus die eerst maar even buiten de deur zetten, vannacht hadden we er ook 2 op de kamer maar ze houden mooi alle muggen weg. Op de weg naar MHS onderweg nog een visgrot bezocht met wel honderde dikke vette vissen soort van karpers. Als we eten in het water gooien vreten ze bijna elkaar op :) Verder is er hier in MHS niet echt veel te beleven dus na het eten lopen we nog wat rond en dan weer naar onze airco bungalow voor de nacht. We hebben echter een vette kikker onder ons verblijf die de hele nacht een kwak kwak enzo. geluid maat aan 1 stuk door. Na een half uur val je echter van zelf inslaap zo monotoom geluidtje is het.

31 Mei,

We vetrekken om ongeveer 10 uur voor onze 3e toer, ja je raad het al 1000 bochten en meer voor de laatste plaats op de rondrit Mae Seriang, 160 km verder.We ontbijten ondr weg wat in een lngsdewegtentje en praten wat met de damen van dit tentje. Wer joe vrom,we from holland, ooooooooo ollanh ei lijk verrie muts you no the mmm mmm, Tulips ?? yes Tulips ent maakt nu een kruis gebaar met der armen dus zeg ik Windmills, jes wintmils. Nou prachtig allemaal, we merken dat we hier tocht iets minder toeristie zitten wat betreft het engels van deze super aardige mensen, echt wat je ook vraagt ze proberen je altijd te helpen echt super. War we nog meer heen gaan wil ze weten nou naar Chiang Rai en naar Koh Chang, ooooooo Koh Chang i have famelie daar met questhouse en zo hebben we een folden van Koh Chang in onze handen een eilandtje 1200 km lager, prachtig wat een volk. Nou toch maar weer verder met de Yaris naar Mae Seriang, deze weg slingert weer door de bergen met kleine dorpjes en vlaktes en dan weer diepen dalen. We rijden door een dorp met een museum van de 2e wereld oorlog en besluiten te stoppen, voor we naar binnen gaan sms we onze buurman in NL ff wakker hij is tenslotte jarig, gefeliciteerd Theo. Als we later in M.S. aankomen gaan we op zoek naar het riverhouse hotel, aande rivier. Ja zo heten er hier 50 dus welke hadden we gezien nou we zoeken wel wat anders en viden dat in The good View. Als we hier s'avond op bed een potje kaarten vliegt er van alles in het rond en land er van alles om ons heen :) maar het blijft leuk. s'nachts hebben we Joop de krekel in onze kamer wat een k.. geluid, als we na 5 min. zoeken hem een klap op zijn kop hebben gegeven en weer gaar slapen was het toch een andere joop de krekel, hij zi er nog steeds maar hou gelukkig op na 5 min. :):) We hebben ff gewhatsappt met de meiden en het gaat prima met ze natuurlijk. laura heeft haar eindopdracht af en def, versie ingeleverd en Nicole ziet het ook weer helemaal zitten met der studie, goed gedan meiden TOPPIE.

1 Juni,

Het i al weer 1 juni vandaag tijd vliegt hier, we rijden vandaan terug naar Chiang Mai over een ' normale' weg met rechte stukken maar we moeten evengoed oppassen er staan hier op diverse plaatsen koeien op de weg, steken slangen over van 1,5 meter enzovoort prachtig toch.

We komen zonder problemen in Chiang Mai en parkeren bij ons Noodles soup restaurant waar we eerst ff een soeppie nemen heerlijk. Dan steken we de straat over naar een questhouse wat corien eerder had gezien, we boeken voor 2 nachten en duiken gelijk in het zwembad. We etn s'avonds ff wat anders we gaan naar de Italiaan, Piza en paste heerlijk en een chianty, wat is het weer een kl.... vakantie :):)

2 Juni,

We hebben voor vandaag en jungle flight geboekt, dat wil zeggen hoog in de bergen in de bomen (100 meter) aan een tuig van het ene naar het aare platform roetsen lang een staal kabel en abseilen. Corina ziet het eerst niet zitten maar mijn G.I. Corien doet het toch maar ff vetgaaf meisie, stoer van je. We worden om 0930 opgepikt en na een uurtje rijden de bergen in, wat de laatste 20 km al een avontuur is zo stijl en zo smal die paden met de auto, zijn we bij het avontuur van die dag. Alles verloopt natuurlijk toppie en we hebben de tijd van ons leven. Als we na de lunch weer naar Chiang Mai rijden ijn we moe maar wel een avontuur rijker. :)

Nou tot zo ver ons 2e reis verslag we hopen dat jullie er weer van genieten wij doen eht zeker. Morgen met de bus naar Chiang Rai en dan na denk 3 dgn via Bangkok naar Koh Chang jullie horen het wel. Meiden de groeten en de rest natuurlijk ook. XXX Tako en Corina.

Laura

Wat een verhaal weer, leuk leuk, vet stoer hoor van je mam die jungle flight!! Geniet er nog maar lekker van, doen wij ook zo lekker rustig in huis :P Dikke kusssxxx

Ma

Laura is bij me met het verslag, als ik dit zie genieten jullie alle dagen. Het zal soms wel moeilijk wezen om te slapen met die warmte denk? Heel veel plezier en pas goed op jullie zelf! Groetjes ma

Je vader en Ricky.

Komen net uit de stad en ik lees jullie verslag spannend en heel leuk.ik zeg tegen je vader wat moet ik schrijven aan je kinderen maar hij weet het niet schrijf maar dat we naar het koren festival in de stad zijn geweest ,ja daar hebben jullie wat aan .Corien heb bewondering voor jou wat jij allemaal durft geweldig Tako mag wel blij zijn met zo,n kanjer wij wachten alweer op volgende verslag liefs van ons xxxxxxx

Mariet

Hallo jongelui, Ik heb nu pas jullie verslagen gelzen. Wat een prachtige reis. Zou ik ook nog wel willen, maar denk niet dat mijn mannetje dat nog trekt.
Tako je mag inderdaad blij zijn met zo'n durfal van een vrouw, mij had je zo gek niet gekregen. Maar ik ben ook geen held als het om hoogte gaat. Nou heel veel plezier verder en geniet maar van alles. Liefs, mariet

Jolanda

Wow Corina gaaf van je, zou ik ook wel willen hoog in de bomen aan een kabel gaaf. Weer bijzonder mooi verwoord wat jullie mee hebben gemaakt deze dagen. Geniet nog van de rest, en ben benieuwd wat jullie nog meer mee gaan maken. Dikke kus Joland

Theo en DIGNA Dinkelaar

Lieve mededorpsbewoners in den verre vreemde,
Prachtig dat jullie het zo naar de zin hebben. Uit het verslag maak ik op dat Corien geen hoogtevrees meer heeft en dat Tako eindelijk eens in een echte auto heeft gereden. Goed Zo. Hier gaat alles zijn gangetje, op het hofje hier geen opstanden of zo, dus rustig. Ga zo door, groeten en kussen van ons en voorzichtig aan, niet te dol, Theo en Dig.

Ko en Jacqueline

Hé globetrotters! Klinkt weer allemaal errug leuk en spannend!Nog veel plezier en lekker genieten hè!! xx t'ís hier trouwens ook heerlijk,graadje of 13!haha heerlijk!

Esther

Nou dat ziet er allemaal goed uit!! Geniet er nog maar van.