takocorina.reismee.nl

Chiang Mai, we zijn er.

Hallo allemaal,

Vrijdag ochtend 25 mei 08.20 uur loopt ernst bij ons binnen en vraagt, en zijn jullie er klaar voor, wel zeker nog ff een bakkie en dan op naar schiphol. We hebben geen files dus om ongeveer 09.45 zijn we op schiphol en nemen we afscheid van Ernst. Voor hij weer instapt roept hij nog, ben jaloers maar veel plezier. :) Bagage, douane alles loopt vlotjes en voor we het weten v;iegen we naar Helsinki, We komen over Denemarken, Zweden en Finland. Wat een prachtige landen, die doen we een keer op de motor zeg tegen Corina, Ja zullen we eerst deze vakantie ff doen. We landen in Helsinki en een kleine 1,5 uur later vliegen we al wwer richting Bankok onze 2e tussenstop. We hebben allebij leesvoer mee wat we als we het uit hebben zo kunnen laten liggen. JA, alleen hebben we allemaal een home entertainmentset voor onze snuffert dus van lezen komt niks. 3 films, 2 maaltijden en een paar spelletjes later landen we al weer op Bankok Airport Savarnabhumi. We moeten hier wachten tot 12.55 voor onze laatste vlucht naar Chiang Mai onze 1e bestemming waar we 2-3 dagen blijven. Als we daar landen staat onze taxi al klaar, op Bangkok airport ff prepayd kaartje gekocht en gebeld hoelaat we landen, Toppie. En zo zijn we ongeveer om 15.00 uur in Junior House ons eerste verblijf. We krijgen gelijk de sleutel van onze kamer en, no you check in later, you first rest tha you check in, prima jongen geweldige service. En zo kunnen we ff lekker douche en even rusten al vorens we de stad in gaan. We nemen onze eerste singha biertje( zeg maar de Amstel van Thailand) en dan inchecken en de stad in. We herkennen veel dingen en zo ook een teak hoeten huisje wat 3 jaar terug alleen nog een geraamte was is nu geheel af, echter het is geen huis maar een kleine temple, Ja en die hebben ze hier nog niet zoveel, Chiang mai is de stad met de meeste tempels van Thailand dus er kan er best nog 1 bij. We eten in een oud vertrouwd 5***** restaurant en dan weer naar Junior House waar we moe in slaap vallen.

27 Mei, dag 2 in Thailand,

We zijn wakker om ongeveer 8 uur en doen rustig aan, we ontbijten beneden ik American en corina Continantal. Wat gaan we doen scooter huren of lopen, we kiezen voor het laatste en lopen de stad in. We hebben gister ook nog even een kkocursus geboekt voor maandag op een cooking farm net buiten Chiang Mai maar daar over later. We slenteren door de stad en drinken koffie bij starbucks, piesen bij de MD (vrouw mee he :) ) en eten onze eerste Phat Thai met kip. Als corina een leuke kakkerlak van 3-4 cm voorbij ziet komen is ze blij dat ze der eten op heeft maar ja bij ons loopt ook wel eens een torretje we zitten tenslotte buiten. We bezoeken nog een giga tempel en in een klein bijtempeltje zit een monnik in een glazen kubus. Hij lijkt wel echt zegt Corien, nou lieverd hij is ook echt alleen hij leeft niet meer. Deze monnik die wordt vereerd omdat hij heel veel goede dingen heeft gedaan is du gewoon zeg maar opgezet in de glazen kuubus, Das an onze 3e overledenen in 2 weken zegt corien, We staan even stil bij deze mensen en dan weer verder. s'avonds gaan we de stad weer in voor de avond markt en eten daar weer diverse heerlijke dingen waarna we weer terug gaan naar onze slaapplaats en zit dag 2 er ook weer op.

28 Mei, dag 3 in Thailand,

Vandaag de wekker gezet om 0715 voor de cookclas buiten Chiang Mai. we worden om 0830 opgepikt en rijden buiten Chiang Mai naar de opstapplaats voor onze foets tocht richting farm. We zouden ook nog met de trein gaan maar die reed ff niet dus met de auto een kleine 15 minuten. We fietsen door de landerijen en stoppen voor wat onderricht in het kweken van kruiden enzo. We zijn met 5 mensen, # aussie en 2 ollanders. We mogn op de kookschool zelf ons menu uitkiezen en koezen allemaal wat anders zodat we ook alles kunne proeven, heerlijk, we hebben Phat Thai, red curry, green currym fried rice, fried banana enz. Heerlijk allemaal en na de hele dag eten fietsen we weer naar onze opstapplaats samen met receptenboek en onze Diploma. We frissen terug in Chiang Mai even op en dan de stad in voor het huren van een auto. Als we weer terug lopen zit mijn meisie er ff doorheen, moe, slecht geslapen en het tijdsverschil eist zijn tol. Is dat nu wel handig een auto ze rijden hier wel links hoor en misschien is dat wel te ang 3 dagen, lieverd we hebben de tijd aan ons zelf, we doen wat we willen en stoppen als we willen dus komt allemaal goed, En je weet het is geen vakantie, it's an f...... adtventure. :):):). en zo zit dag 3 er ook weer op in Thailand,

We hebben het vet naar ons zin en we gaan nog veel meer beleven, en voor onze meiden Laura en Nicole dikke kus en tot schrijfs, whatssapp of wat dan ook.

Tako en Corina

Ernst

Ik moet het nog helemaal lezen maar ik vind het nu al leuk.

Jolanda

Fijn dat jullie het zo naar je zin hebt, klinkt allemaal erg leuk. Op naar het volgende verslag. Xxx

Sil

Hoi Taco en Corina,

Fantastisch om jullie reisverslag te lezen. Geniet er maar lekker van. Ik kijk nu al uit naar jullie verdere verslagen.

Groetjes Sil

carla dekker

Wat een avontuur al wat hebben jullie al veel ondernomen heel veel plezier. Bij thuiskomst een prachtig bespannen racket en je kan zelfs met de club meedoen is verschoven naar begin july!!!!

Je vader en Ricky

Je vader en Ricky ,Super dat jullie het naar je zin hebben geniet maar metaboliet teugen wij genieten mee! Liefs ui Hengelo xxxx

de dinkels

nou wat zullen wij gaan smullen van de thaise biefstuk straks want natuurlijk hebben jullie straks keurders nodig om de sterren te bepalen.geniet geniet en blijf schrijven dan genieten wij mee liefs