takocorina.reismee.nl

Koh Chang en hoe verder gaat op dit eiland

9 juni,

We staan vandaag laat op en ontbijten bij Morgan, dit gaat ons restaurantje wel worden denk op Koh Chang, Is van een engelse gozer die uitreaard is getrouwd met een Thaise schone. Na het ontbijt checken we uit en gaan we naar ons hutje op het strand, het is maar 10 min lopen maar het water tapt weer van ons af :) We zijn er rond 11.00 uur en om 11.10 uur liggen we op ons luxe buitenbed op ons Beachhouse balkon. We lopen later ff terug naar de 7-11 voor wat drank en lekkers, corien wil ook nog een luchtbedje maar als ze de prijs hoort is ze gelijk genezen daar koop ik er 2 voor in NL dus doe maar niet. Even verderop ziet ze een rietenoprolmat en die gaat dan maar mee ligt ook goed. Als we net weer treug zijn in ons beachhouse barst de regen los voor ongeveer 15 min en dan weer volop zon, prachtig. We genieten op onze lounche bank en drinken onze singha, wat een k... dag weer :).

10 Juni,

We worden lekker laat wakker en ontbijten in het resort, de strandthut in tenslotten incl. ontbijt, het is een bufet vorm en we nemen toost en jam en gebakken ei en.. ja erg lekker weer. We gaan vandaag een rondtje eiland doen en kijken gelijk aan de andere kant of we daar nog heen willen. We moeten eerst even over de berg heen met onze scooter van 125cc en dat wil maar net we staan nog net niet stil zo stijl loopt de weg hier omhoog. met 15 km tuffen we naar boven en dan ja dan moet je ook weer stijl naar beneden en dat vindt mijn medepassagier niet zo geweldig :) Maar ja ik rijdt erg rustig dus we komen heelhuids aan de andere kant van de berg. We ontdekken dat we aan de goeie kant van het eiland zitten want hier is het erg stil en een dooie boel. We drinken onderweg nog wat met uitzicht over de zee en kunnen cambodia zien liggen. Als we weer terugrijden hebben we uiteraard de zelfde enge klim als heen maar het gaat allemaal goed en bij White sand Beache eten we wat op het strand. als we net zitten zien we over zee de regen aankomen dus toch maar ff naar binnen en dan barst het weer los 15 min. en dan weer strak blauw prachtig. We slenteren nog wat over het strand en gaan dan weer terug richting ons beach house. Als corien heerlijk op haar rieten mat ligt te zonnen besluit ze toch maar 10 meter verder van de palm boom te gaan liggen. Er komt namelijk net een kokosnoot naar beneden en valt 5 meter bij haar vandaan :) we zitten tenslotten op een tropisch eiland. Rond de tijd van Cup-a-soup rijd ik op de scooter ff 2 dorpjes terug en haal daar langs de straat kant bij een kraampje een paar sateetjes en bij de 7-11 nog een paar koude biertjes en zo hebben wij weer een lekker snekkie. We zijn de koning te rijk. s'avonds eten we is ergens anders als bij Morgan, dom natuurlijk, tis niet lekker en corien besluit geen Path thai meer te nemen het wil deze vakantie niet smaken. We eindiggen deze avond languit op onze lounchebank en genieten van de donkere zee, gekko's en andere beesten om ons heen.

Vandaag na het ontbijt op onze trouwe ros naar de Klong Plu waterval op het eiland, tis ongeveer 15 min rijden en dan een goed halfuur de bossen in omhoog naar de waterval. Als we er zijn komt corina er achter dat ze der bikini is vergeten aan te doen, door, dus zwemmen zit er voor haar niet in. Dan moet deze tarzan maar alleen het basin in. Onder aan de watervalzit namelijk een soort nivo/basin van 50x20 meter en daar kun je heerlijk zwemmen. Ik duik in het water wat erg koud lijkt maar ben tenslotten ook erg warm van de klim. Na 10 sec. is het al goed en dit water is gewoon warmer als bijons de zee in een warme zomer heerlijk. Na een uurtje opdrogen gaan we weer retour naar onze scooter en onderweg naar ons hutje stoppen we even bij ons sateemannetje voor de inwendigge mens. En zo genitene we 10 min later weer van een heerlijke lunch aan ons strand :). Hierbna vindt corien het tijd voor een echte thaise magage dus bij ons resort op het strand een uur lang gemaseert worden heerlijk. Dat blijkt later iets anders ze heeft namelijk de volgende dag vet spierpijn en slechts 6 blauwe plekken.

12 juni,

Vandaag na het ontbijt lekker rusteig sloom luieren en dan voor de lunch naar Bang Bao bij Budha view.Als we hier heen rijden ontdekken we dat ook hier een berg tussen zit met je raad het al stijle wegen, maar ook dit overleven we weer en we lunchen heerlijk met onze voeten door de vloer. Als we net zitten komt ons dagelijks buitje weer over en dan weer zon. Als we terug rijden besluiten we door te rijden naar White san Beach om te kijken voor een laatste verblijfplaats op dit prachtige eiland. Als we over het strand lopen zien we ons laatste verblijf als we langs Ban Pu Resort lopen, we vragen of we een kamer mogen zien en als dit bevalt komen we morgen terug voor 2 nachten. Je raad het al het bevalt en zo besluiten we onze laatste 2 naggies hier door te brengen. We eten s'avonds voor de laatste keer bij Morgan en horen ook hier, nat als in PAI, steeds het geluid van iets wat lijkt te roepen 'fuck you'.als ik vraag wat dat toch is zegt morgan dat het een soort gekko is van 30 40 cm en die zit tussen 2 muren bij hem. Beest doet verder niks maar houd wel de muizen weg, die eet hij namelijk. Als we later naar ons hutje lopen zien we bij toeval een soort gekko van wel 40 cm langs een muur lopen, kijk corien das nou zo'n beest wat steeds roept 'fuck you' , nou zegt corien nu niet dus loop maar door :):) en zo vallen we voor de laatste keer in ons Beach-house in slaap.

vandaag 13 Juni,

Na het bekende ontbijt doen we rustig aan en checen rond 11 uur uit. Als we naar de weg lopen stopt er net een taxi, ik vraag wat het kost en voor 100 bth rijdt hij ons 20 verderop naar White sand beach. En zo komen we 20 min later aan bij ons laaste verblijf op Koh Chang op white sand beache bij Ban Pu Resort. Als we na het inchecken, wilt u op B.G. of 1e verdieping, op de eerste verdieping onze kamer betrekken staan we van af ons balkon naar een prachtig uitzicht te staren. precies tussen 2 hutjes door over het zwembad naar de zee, we hebben weer een super verblijf.

Nou jong en lui dit was denk de laatste vanuit Thailand, vrijdag hebben we een reis dag naar bangkok en zaterdag in Bangkok om helaas zondag weer naar huis te moeten. Misschien nog tot schrijfs en anders tot spreeks thuis of waar dan ook. Bedankt weer voor de leuke en opbeurende reacties :) groetjes Tako en Corina

Meiden we hebben ff geen whatssapp dus lekker rustig voor jullie, vanaf hier een dikke kus en voor Laura Suc7 morgen met je verdediging, je kan het meisie :):), XXXXXXXX Papa en Mama.

Laura

Klinkt weer super allemaal! Geniet nog lekker even want hier is het gewoon koud! Niks aan ;) Dus als jullie ook een beetje zon meenemen wordt het misschien nog is wat in Nederland :) Dikke kusss jullie horen het morgen wel...xxx

Jolanda

Wat moet ik steeds lachen als ik het lees, dan hoor en zie ik jullie lopen haha, Corina is ook best eng hoor stijl omhoog en naar beneden. Geniet die laatste dagen maar extra. Goeie reis terug naar Ollanda