takocorina.reismee.nl

The River Kwai

Vandaag 28-07 weeris voreg op voor de verandering, ik d8t dat ik vakantie had maar ik moet nog eerder mijn bed uit dan als ik werk :):):)

Laughing
Nou voor vandaag een trip geboekt naar de Kwai en de Erwan wattervallen. Deze waterval heeft 7 levels waarvan wij er 6 hebben gedaan. Om bij 7 te komen werd het ''pad'' te gevaarlijk erg glad en moeilijk te belopen. Het had namelijk ff vet geregend. Je begint uiteraard onderaan en loopt naar boven langs een beton/asfalt pad tot level 2 daar heb je een w8thuisje waar je je fles water laat nummeren en je betaald borg 20 Bath per fles. Heb je naar afloop je flessen nog bij je krijg je je geld terug. Waarom zul je denken nou hierom, om verder te gaan volg je nu gewoon een zand, zeg maar blubber, pad vol stenen, wortels en rotsen, dit vormd het pad naar de volgende levels. En daar hebbe ze geen afval bakken staan omdat dat voor de Thai ook klimmen is. Vandaar de borg voor je waterfles. Nou bij level 6 hadden we het wel gehad, we waren natter als het water uit de waterval en naar 7 werd te link. Dus bij level 6 heeft Corien nog ff gezwommen. Van mij nog ff een foto gemaakt waarbij ik erg stoer deed ja en toen bijna jaja bijna in de waterval flikkerde. Het was daar ter plaatsen wel ff 40 cm diep :) Maar goed de klim naar beneden weer gemaakt en daar bij de parkeerplaats weer in een 5sterren rest. de lunch gedaan. Vandaar werden we naar HELLFIRE pas gereden waar corien en ik uitstappen en daar deze pas bekijken. Dit is het zwaarste stuk berg doorgang die in de oorlog is gemaakt voor de Birma spoorlijn. Deze spoorlijn ,van de film The bridge over the river Kwai, is gemaakt door meer dan 60.000 gevangenen en 200.000 locals. Deze pas is 600 meter lang en op zijn diepste of hoogste punt 25 m, op die plek lopen wij er dus doorheen en dan met een walkmen op in NL de begeleiding. Je wordt er even stil van als je bedenkt wat hier is gebeurd in 140 agen is dit stuk gehakt in hetregen seizoen. Onvoorstelbaar een vette indruk. Goed daarna na de echte Bridge ON the river Kwai, een prachtig bouwwerk helemaal met handkracht, onvoorstelbaar je moet het zien om te ervaren. En ten slotte The bridge OVER the river, die van de film alleen rest hier nog het midden deel van staal van het orgineel de rest is nieuw en wordt gedragen door betonnen peilers. Affijn een enerverende dag vol nieuwe indrukken en ervaringen.

De volgende dag 29-07 wat d8t je inderdaad 0630 ik zeg het niet meer. tassen ingepakt en naar de trein naar Bangkok 0m 0720 vertrekt die. Op Bangkok met de boot naar het station centraal voor een ticket te boeken naar Chiang Mai met de n8ttrein., en daarna w8ten tot 18.00 uur voor vertrek. Wij dus nog even naar het Park van Bangkok, ben ff de naam kwijt, en terwijl ik daar mijn dagboekie bij houd ineens een gil van Corien jezus Taak wat is dat voor groot beest, waar daar voor je. OOOOH een Leguaan die lopen hier los en ja wat een joekel zeker 30 cm poe poe, nou Corien vindt het dood eng dus Nicole die baardagaan kun je echt wel vergeten. Overigens komen we door het park nog 2 van die jongens tegen 1 van 50 cm en ja een echte joekel van ik denk 1,20 meter prachtig. Goed einde middag weer terug naar station waar we om 1800 eer precies vertrekken. ja wordt in de stations hal ook nog deel van een film opgenomen wat een circus en wat een nivo van acteren prachtig maar groep 8 van de basisi doet het beter. In de trein eten en om 22.00 uur slapen waarna je om 0600 wordt gewekt, onbeid en om 0740 zijn we Chiang Mai. Vandaag beetje site seen en museum gepakt, morgen UITSLAPEN YES en middag naar tempel.

Nou Nicole hoop dat weer wat beter gaat met je en Laura welkom in nederland, dikke kus van ons XXXX en de rest natuurlijk ook.

ps. ik mag van Laura niet te veel achter de computer want ''je bent met vakantie'' dus mijn volgende update zal iets langer als 1 dag duren. En o je mama krijgt nu een Thaise masage dus ik heb nog ff.

Tako en Corina

Reacties

Reacties

jurg en as

gaaf man allemaal
ben wel blij voor corien dat jij er bij bent om haar te redden van de legionellagaanen
haha.
veel lol verder
jurgen

Ernst en Ricky

Fantastisch alle verhalen dit vergeet je nooit meer goed dat je het gedaan hebt.groetjes van deze kant xxxxxxxx

Jac en Ko

Hé globetrotters! zo te lezen gaan jullie lekker,echt de vakantie van je leven! Nog een hele fijne vakantie! groetjes uit Schagen xx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!