takocorina.reismee.nl

Het laatste Verhaal, dan is het al weer naar huis.

14 Juni

We hebben vannacht goed geslapen alleen ff wakker van de onweer, we ontbijten in ons resort en dan een lange stranwandeling. We nemen vandaag een niksdoendag want morgen is een reisdag. Ons verblijf op Koh Chang zit er dan al weer op en reizen we naar Bangkok. We hebben gister nog ff een buskaartje gekocht naar Bangkok. Als we geluk hebben gaan we met een VIP-bus anders een kleine hangt van het aantal mensen af die ook naar Bangkok willen we zien wel. We lunchen bij de BBQ tent en nemen een noudles soep, kijken of hij net zo lekker is als bij ons soepies tentje in Chang Mai, en dat doet het heerlijk weer. En zo is onze laatste lunch op dit eiland weer een feit. We hebben ook nog een fietstocht geboekt in Bangkok bij Co van Kessel, een begrip in Bangkok wat fietsen betreft, voor zaterdag middag. We liggen lekker op het strand en zijn met onze gedachten bij Laura die haar verdedeging heeft van haar afstudeer scriptie, en als we ons eerste biertje nemen krijgen we om 17.05 een sms van Logistiek Ingenieur Laura Fliek :):):) met 2 maal een 7,5 een super score. We kijken elkaar aan en zijn allebij ff stil, sterk spul he lieverd dat fisherman's friend. We proosten op onze INGENIEUR en zijn super trots. Ik ga ff naar het internet cafe om dit op mijn facebook te zetten en corien gaat vast naar onze kamer. Als ik terug kom is ze een beetje van slag, had nou der opa dit nog maar mee mogen maken............ Tja lieverd dat blijft vanaf nu met alleszo. We eten sávonds een feestmaal kip met patat :) er valt tenslotte wat te vieren. Terug op onze kamer pakkn we onze rugzak in en zit ons verblijf op Koh Chang er weer bijna op.

15 Juni, We hebben de wekker gezet en om 07.30 gaat hij af en staan we op, ontbijten en dan Good Bye Koh Chang we hebben het erg naar ons zin gehad. We melden ons bij ons bookings buro voor de taxi naar het veer en horen dat we met de bigbus gaan. om 10.30 staan we op het vasteland en kunnen we wachten op de bus, deze vertrekt om 12.00 uur en zo gaan we op weg naar Bangkok. We zitten in een VIP bus, nou kweet nie wat er VIP aan is maar geen water geen zoete broodtjes, tis dus gewoon een Touringcar wel met airco maar meer ook niet.We zitten evengoed comfortabel en we rijden met een gem. snelheid van denk 60 per uur richting Bankok. We komen daar aan om 18.00 uur op het centraal station Hua Lompongh, de taxi mannen vligen gelijk op je af waar we heen moeten, taxi, verry sheep, ja ja , maar we hebben geen taxi nodig waar we dan heen moeten. Corien heeft hierop het volgende bedacht, we moeten met de trein :) het is gelijk over das een goeie meisie. Welopen 10 min. naar Yaowarat road naar White Orchid Hotel, via een link van onze fietsman covankessel gevonden. We nemen hier een kamer en gaan lekker lux de laatste 2 nachten van ons Thailand avontuur in. Als we ons opgefrist hebben is het 20.00 uur en lusten we wel wat, in het hotel is een bufet met wel 5 soorten eten en we besluiten dit maar te doen. Als we hebben gegeten lopen we een rondtje en kijken even waar we morgen voor het fietsen moeten zijn. Als we daarna in ons hotel zijn whatssapp.we nog even met de meiden en Nicole checkt ons vast in voor de vlucht van zondag. Wat is alles toch makkelijk tegenwoordig.

16 Juni, We slapen lekker uit en slenteren in de ochtend wat door de buurt en melden ons om 12.30 in het Grand China Princess hotel vvor onze fietstocht. Als we compleet zijn gaan we met een groep van 10 man en 2 gidsen op pad. Ze laten ons het echte leven van Bangkok zien door de sloppe wijken en over de fruit plantages het is echt een Must om deze tocht te doen als je ooit in Bangkok bent. We fietsen echt langs krotten en huisjes, soms heb je zelfs het idee dat we door de woonkamer fietsen, dan hebben wij het echt vet luxe. We gaan ook nog met een long tail boot over de rivier en slaan af voor een tocht door allemaal zij kanaaltjes. Hier varen we langs woongebieden waar je je niets bij voor kan stellen zo'n armoe en wat zie je dan allemaal kinderen met lachende gezichten en hello blijven roepen en zwaaien. Het gaat gelukkig aan hun voorbij maar wij zijn er even stil van. In deze kanaaltjes barst het ook van de vis en waar vis is zijn in Bangkok ookLeguanen, we zien er 2 waarvan eentje wel 2 meter is en een buik heeft zo dik als een basketbal. Onze gids verteld dat een arm iemand hier ongeveer 10000 bath per maand heeft als hij geluk heeft das 250 euri........ maar deze mensen blijven lachen en zwaaien. Als we met onze long tail speedboot varen krijgen we nog een klein buitje over ons heen en de geen voorin heeft het zwaar. We zijn om ongeveer 18.00 uur terug en lopen weer naar ons hotel en als we net binnen stapen barst de lucht open en hebben we een hoosbui van je welste. We douche en gaan, als het weer droog is, naar buiten om te eten. We doen dit langs de weg. Je moet je voorstellen een 4 baansstraat waar de buitenste banen van worden afgezet en hier staan allemaal eet kraampjes en die hebben ook hun eigen 'terrasje'. We nemen hier een satee daar een annanas en als laatste eten we bij een 6 ****** rest. aan de weg een bord chineese noudles :):).Als we weer on ons hotel zijn pakken we onze rugzak en zit onze Thailand vakantie er echt op vannacht om 6 uur op en dan naar het vliegveld voor de vlucht naar huis naar de meiden.

En zo zit onze Thailand reis er weer op, wij hebben het vet naar ons zin gehad en vonden het weer fantastisch.Wij hebben genoten van jullie reacties en we hopen jullie van ons verhaal. Bedankt voor de reacties en we spreken elkaar weer in nederland. Bedankt Tako en Corina.

En meiden het feest is over we komen weer naar huis dus opruimen alles en zorg dat het aan kant is :):). O ja wil een van jullie ons nog op halen op Schiphol...........

Arthur

Jolanda

Jammer he dat het alweer over is, ik heb genoten van jullie reis verhalen. Kom snel de foto's bekijken en de verhalen aanhoren. Welkom thuis!!!!